WITAMY

Godło PolskiSzkoła Podstawowa im. Gustawa Zielińskiegotarcza

w Skępem

ZIELONA SZKOŁA 2019

W tym roku szkolnym w ZIELONEJ SZKOLE wzięło udział 88 uczniów . Był to pierwszy wyjazd z tak liczną grupą . Pierwszy celem naszego wyjazdu był Wrocław a tam budynek Sky Tower, a dokładniej  jego 49 piętro. Widok Wrocławia i okolic jaki rozpościerał się przed nami był zachwycający. Następnie udaliśmy się do Karpacza, gdzie w hotelu Carmen znajdowała się nasza kwatera. Hotel znajduje się na wzniesieniu, więc wniesienie bagaży było nie lada wyzwaniem ale także ćwiczeniem kondycji przed następnymi wyzwaniami. Już drugiego dnia mogliśmy sprawdzić naszą kondycję, ponieważ tego dnia udaliśmy się na całodniową wycieczkę do Pragi. Pani przewodnik Ewa pokazała nam najważniejsze zabytkowe miejsca tego pięknego miasta. W planie było zwiedzanie Hradczan z zamkiem i katedrą, zwiedzanie Małej Strany, Mostu Karola, rynku z ratuszem i  Placu Wacława. Byliśmy świadkami zmiany wart na placu zamkowym, zwiedzaliśmy Katedrę św. Wita . Dla odpoczynku pani przewodnik zabrała nas do Ogrodów Wallensteina . Można tu znakomicie zrelaksować się w ciszy i spokoju dosłownie o kilka kroków od wielkomiejskiego szumu i gwaru. Pałac Wallensteina i ogrody w jego kompleksie zbudowano na polecenie jednego z najpotężniejszych i najbogatszych ludzi początku XVII w. w Czechach. Albrechta Eusebiusa Wenzenslausa von Wallensteina (1583-1634), generalissimusa – dowódcy armii cesarskiej w okresie pierwszej połowy Wojny Trzydziestoletniej (1618-1648). To był bardzo intensywny dzień ale piękna Praga zachwyciła nas wszystkich. Kolejnego dnia udaliśmy się do Sobieszowa, skąd czekało nas nie lada przedsięwzięcie czyli wejście na zamek Chojnik znajdującego się w Karkonoskim Parku Narodowym. Panorama gór z wieży widokowej zamku Chojnik była przepiękna. Następnie  udaliśmy się do Szklarskiej Poręby, gdzie  udaliśmy się do Wodospadu Kamieńczyka. Pobyt i przepiękne widoki nad Wodospadem Kamieńczyka zachwyciły wszystkich.  Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Karpacz, a następnie  zaplanowano pobyt na letnim torze saneczkowym "Kolorowa" .Zjazdy na torze okazały się strzałem w dziesiątkę. Po obiedzie, w aquaparku Hotelu Gołębiewski korzystaliśmy z uroków kąpieli w basenach tego wspaniałego  kompleksu. Ostatnią atrakcją pobytu było zwiedzanie  ogrodu zoologicznego i afrykarium we Wrocławiu. Do domu wróciliśmy w bardzo dobrych nastrojach i głowami pełnymi wrażeń i wiedzy o tym niezwykle pięknym rejonie naszego kraju oraz stolicy naszych sąsiadów. Do zobaczenia na kolejnej Zielonej Szkole!!!!!!!!!!!